fbpx

PRIDE! BARCELONA  SUSPÈN  LES ACTIVITATS FÍSIQUES D’ENGUANY A CAUSA COVID-19 I APOSTA PER UNA VERSIÓ “VIRTUAL” I TELEVISADA.

• Pride! Barcelona, amb més de 400.000 assistents en la passada edició, anava a celebrar-se els dies 25, 26 i 27 de juny.
  • Una edició ‘virtual’ de PRIDE! Bcn tindrà lloc en plataformes digitals i en la televisió local per a continuar donant veu i visibilitat al col·lectiu en els dies programats.

Barcelona, 30 d’abril de 2020 – L’esdeveniment anual de Pride! Barcelona fa oficial la seva suspensió a causa del coronavirus i de la prohibició de celebrar esdeveniments massius en l’espai públic fins a un altre avís. L’Orgull LGTBI de Barcelona s’havia posicionat en els últims anys com la 2a celebració més multitudinària de la ciutat, amb més de 400.000 assistents en l’edició de 2019. L’esdeveniment, que convina reivindicació i celebració, anava a celebrar-se els dies 25, 26 i 27 de juny en diferents espais.

Entre els principals actes de l’esdeveniment es trobaven la Manifestació i la gran celebració amb concerts, activitats i mostra d’associacions en l’Av. Maria Cristina. El programa s’anava a complementar amb altres propostes culturals, esportives i familiars que, com ha ocorregut en tants casos, hauran d’esperar.

Objectiu: Mantenir la visibilitat de manera ‘virtual’
Amb tot, un dels principals objectius de Pride! Barcelona és oferir un gran espai perquè l’entitats socials puguin exposar les reivindicacions del col·lectiu. Per això, l’organització de Pride! Barcelona i el seu conjunt de 32 entitats socials realitzaran un “Pride virtual” que serà retransmès a través de plataformes socials i per televisió.

El comitè organitzador ha arribat a un acord amb la TV local Betevé perquè la setmana del 27 de juny hi hagi algunes hores de programació especial amb motiu de Pride! BCN.  A més, el contingut podrà veure’s des de qualsevol part del món de manera online.

La idea és que el col·lectiu continuï tenint una plataforma d’expressió i continuï amplificant la seva veu a través de debats, col·loquis, entrevistes i actuacions televisades i en streaming.

Serà un moment per a conèixer la realitat del col·lectiu en la nova normalitat Post Covid, per a celebrar els drets aconseguits fins al moment i reivindicar els que encara queden per aconseguir.

“Volem que la gent no s’oblidi de nosaltres, que ens pugui veure des de les seves cases, amb amics o família. Aquesta edició de Pride! es podrà gaudir d’una altra manera, però no desapareixerà. L’entreteniment i la reivindicació estan assegurats.” comenta Ferran Poca, president del Comitè Organitzador de Pride! Barcelona

“Estem molt tristos que Pride! no pugui realitzar-se tal com ho coneixem perquè es tracta d’un esdeveniment de ciutat multitudinari, però una de les principals reivindicacions del col·lectiu és la salut, portem molts anys lluitant i conscienciant a tots sobre una altra epidèmia que ens va estigmatitzar molt: el VIH. Considerem que per coherència, la millor opció és cancel·lar aquesta edició i convertir-la en una edició en directe a través d’una format al qual ja ens hem hagut d’habituar molt últimament.” afirma Poca.

En les pròximes setmanes, i en funció de com evolucioni la situació de l’epidèmia, es presentarà el programa d’activitats virtuals i en funció de com avanci l’epidèmia i del que permetin les autoritats sanitàries, Pride! BCN organitzarà una celebració en l’últim trimestre de l’any.

Patrocina

Col·labora